avatar Ten blog rowerowy prowadzi odysseus z miasteczka Szczecin. Mam przejechane 42035.07 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.91 km/h i się wcale nie chwalę.

button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy odysseus.bikestats.pl

Kwiecień, 2011

Przejechałem 167.50 km
w czasie 06:43 h
czyli średnio 24.94 km/h

Białogard - Szczecin

Sobota, 30 kwietnia 2011 · dodano: 02.05.2011 | Komentarze 6

Pierwotny plan zakładał podróż koleją do Kołobrzegu i powrót rowerami do Szczecina, ale ze względu na nieczynny odcinek linii kolejowej między Płotami i Trzebiatowem musieliśmy nieco skorygować zamierzenia. Ponieważ zależało nam na jako takim zachowaniu azymutu (z uwagi na silny wiatr NE) i odległości, wybór padł na Białogard. Ze Szczecina wyjechaliśmy o 7:45, by na miejscu zameldować się o 10:18. Stosunkowo późna pora startu, duża liczba kilometrów i nieznane tereny skłoniły nas do włączenia trybu wycieczkowego z minimalizacją liczby postojów i zwiedzania.

W6NE

Na dobry początek uwieczniłem na zdjęciu ciekawy budynek dworca w Białogardzie. W środku niestety było duuużo gorzej.

Budynek dworca w Białogardzie © Odysseus

Na krótko przystanęliśmy we wsi Podwilcze. Na dachu tego domu wypatrzeliśmy bocianie gniazdo. Z bliska można je obejrzeć w relacji Atheny.

Zabytkowy budynek w Podwilczu © Odysseus

Pierwszy popas urządziliśmy w lesie za wsią Powalice. To tutaj zdecydowaliśmy się nieco zmienić plan podróży i nadłożyć trochę kilometrów, aby uniknąć jazdy kocimi łbami w kierunki Iglic.

Popas w lesie za Podwalicami © Odysseus

W pobliżu Modlimowa zjechaliśmy z ruchliwej E28 i pomknęliśmy w kierunku Reska.

Gdzieś na trasie do Reska © Odysseus

Na dłużej zatrzymaliśmy się w Nowogardzie nad jeziorem.

Park przy Jeziorze Nowogardzkim © Odysseus

Nad Jeziorem Nowogardzkim © Odysseus

Jezioro Nowogardzkie © Odysseus

Po krótkim postoju w Goleniowie związanym z uzupełnieniem zapasów i ich konsumpcją, zatrzymaliśmy się dopiero na plaży przy jeziorze Dąbie.

Jezioro Dąbie © Odysseus

Nad jeziorem Dąbie © Odysseus

Z uwagi na budowę ścieżki rowerowej, Trasę Zamkową musieliśmy pokonać jezdnią. Z uwagi na duży ruch samochodów i żałosną jakość nawierzchni prawego pasa nie należało to do przyjemności.
Ta biała konstrukcja to szkielet namiotu, który będzie tymczasową sceną operową Szczecina - na czas remontu Opery na Zamku.

Widok z Trasy Zamkowej na Katedrę i szkielet namiotu operowego © Odysseus

W domu byliśmy ok. 19:30. Niespodziewanie okazało się, że Athena znowu pobiła swój rekord, i zrobiła to bez większego zmęczenia. Co za dziewczyna *)

Przejechałem 15.53 km

czyli średnio 22.60 km/h

Drzewo-stwory

Poniedziałek, 25 kwietnia 2011 · dodano: 27.04.2011 | Komentarze 2

Tak właściwie to planowaliśmy z Atheną spędzić lany poniedziałek w domu, ale kiedy słonko zaczęło nieśmiało błyskać promieniami zza chmur, cykloza wzięła górę i chwilę potem siedzieliśmy na rowerach. Za główny cel wycieczki wybrałem Krackow, a konkretnie Lange Str., gdzie można podziwiać ciekawą twórczość lokalnego artysty rzeźbiarza.
Po dłuższej sesji fotograficznej z drzewo-stworami w roli głównej pomknęliśmy jeszcze do Penkun, zobaczyć, co słychać nad jeziorami i zawróciliśmy z powrotem do Krackow. Po drodze skręciliśmy do wioski Battinsthal, gdzie w leśnej głuszy odkryliśmy odnowioną kaplicę, dawniej mauzoleum rodziny von Schuckmann. Zdjęcia można obejrzeć w relacji Atheny.
A potem zaczęła się walka z wiatrem. Na odkrytych terenach z Krackow do Retzin trzeba było zapłacić za beztroskie 30 km/h na liczniku w pierwszej części wycieczki. Taki darmowy trening siłowy ;)
Za Grabow pojechaliśmy sprawdzić postępy na budowie drogi do Linken. I tu miłe zaskoczenie. Droga nie jest jest jeszcze gotowa, ale ścieżka rowerowa owszem. Piękny gładki asfalt na całej długości. Na takiej nawierzchni nawet wiatr przestał przeszkadzać.
Pętlę zamknęliśmy przez Dobrą, Bartoszewo i Pilchowo. Przy okazji przetestowaliśmy kolejny raz niedokończoną ścieżkę rowerową „made in Poland” do Pilchowa. Wprawdzie ścieżka wykonana jest z czerwonej kostki, ale trzeba przyznać, że jedzie się bardzo dobrze, nawet uwzględniając liczne łaty z piachu. Miejmy nadzieję, że firma wykonała solidne podłoże i ścieżka będzie równie gładka za kilka lat.

Jak się później okazało, na drodze z Lubieszyna do Dobrej minęliśmy się z Rowerzystką i jej kolegą. Pozdrawiamy :))

W4N

Drzewo-stworki z Krackow © Odysseus

Drzewo-stwór z Battinsthal © Odysseus

Przejechałem 80.63 km
w czasie 03:25 h
czyli średnio 23.60 km/h

Nad jezioro Krugsdorf

Niedziela, 24 kwietnia 2011 · dodano: 25.04.2011 | Komentarze 2

Po śniadaniu wielkanocnym wybraliśmy się z Atheną nad jezioro Krugsdorf. Pogoda była fantastyczna, więc rozłożyliśmy koc na plaży i spędziliśmy przemiłe kilka godzin na słońcu.

W4N

czyli średnio 21.42 km/h

Na przepustce

Sobota, 23 kwietnia 2011 · dodano: 23.04.2011 | Komentarze 4

Korzystając z przepustki ;) wydanej przez moją kochaną żonkę, wybrałem się na wycieczkę do Trzebieży. Było trochę terenowo, trochę asfaltowo i… smutno. Bo samotnie. Najwyraźniej odzwyczaiłem się od samotnych rajdów.
Przy okazji przetestowałem moje najnowsze nabytki – bagażnik i sakwę. Zawsze jeździłem z plecakiem, nawet w krótkie trasy, więc na początku czułem się trochę dziwnie. Ciągle miałem wrażenie, że o czymś zapomniałem, że czegoś mi brakuje, ale z czasem przyzwyczaiłem się i muszę powiedzieć, że spodobało mi się. Bardzo. To jednak duża wygoda i znacząca ulga dla ramion i pleców. Wprawdzie rower stracił trochę na aparycji, ale co tam... warto.