avatar Ten blog rowerowy prowadzi odysseus z miasteczka Szczecin. Mam przejechane 42035.07 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.91 km/h i się wcale nie chwalę.

button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy odysseus.bikestats.pl

Luty, 2011

w czasie 05:34 h
czyli średnio 21.86 km/h
========================

Nie takie Cyborgi straszne, jak Ich malują ;)

Sobota, 26 lutego 2011 · dodano: 27.02.2011 | Komentarze 7

Zaczęło się od piątkowej Masy Krytycznej. Poznałem na niej osobiście część ekipy Szczecińskiego BS, i po uzyskaniu od nich zapewnienia o turystycznym tempie na sobotniej wycieczce, zdecydowałem się dołączyć do tego szacownego grona. O godzinie 9:00 stawiłem się na Moście Długim, gdzie czekała już większość chłopaków. Za parę minut dojechał jeszcze Robert. Przed jazdą ustawiliśmy się do obowiązkowego, pamiątkowego zdjęcia.
W kolejności od lewej: Robert, Paweł, Jurek, Jarek, Paweł i ja.

Ekipa przed startem © athenaszczecin

A to mapka wycieczki, nieco zmodyfikowana w stosunku do zamieszczonej na forum, ale główny cel, czyli objechanie Miedwia, został osiągnięty.

W4SE

Jeszcze ostatni rzut oka/obiektywu na Szczecin i w drogę.

Katedra w Szczecinie © athenaszczecin

Kierujemy się spokojnym tempem na Dąbie. Jesteśmy tam umówieni z Arkiem, który jednak nie wytrzymuje i wyjeżdża nam na przeciw. Od tej pory jedziemy w siódemkę. W Dąbiu następuje pierwsza zmiana planów. Nie jedziemy piękną asfaltówką bezpośrednio do Wielgowa, ale naokoło przez Załom. Część trasy biegnie leśną drogą, co mi osobiście bardzo odpowiada, w przeciwieństwie do właścicieli rowerów na wąskich oponach. To jednak była dopiero rozgrzewka, po której zatrzymaliśmy się na moście nad autostradą.

Pierwszy przystanek © athenaszczecin

Za Wielgowem czekał nas kolejny etap terenowy z dużo większym stopniem uciążliwości w postaci zamarzniętych kolein. W pewnym momencie zapomniałem o tym drobnym fakcie i o mało nie wywinąłem orła próbując zmienić jedną koleinę na drugą. Tu muszę wyrazić podziw dla Jarka/Gada, który na rowerze szosowym szedł po tych koleinach jak przecinak.
Kolejny przystanek zorganizowaliśmy po zakończeniu etapu terenowego w wiosce Niedźwiedź.

Przystanek w Niedźwiedziu © athenaszczecin

Misiacz i Jurek wjeżdżają do Niedźwiedzia © athenaszczecin

Potem pomknęliśmy asfaltówką do Morzyczyna i zatrzymaliśmy się na popas nad jeziorem Miedwie.

Formy lodowe © athenaszczecin

Sargath fotografuje © athenaszczecin

Miedwie pokryte lodem © athenaszczecin

Widok z mola na Miedwiu © athenaszczecin

Dostałem gęsiej skórki jak zobaczyłem tego pana. Skrajna nieodpowiedzialność moim zdaniem.

Pan ryzykant © athenaszczecin

Za Morzyczynem od grupy odłączył się Jarek/Gad, który pojechał balować do Łobza, oraz... Paweł/Misiacz, który zniknął w tajemniczy sposób i odnalazł się dopiero 5 km dalej za Kunowem.
Dalej jechaliśmy w szóstkę, walcząc z silnym, mroźnym wiatrem z południowego wschodu. W Koszewku zatrzymaliśmy się przez odrestaurowanym pałacem

Pałac w Koszewku © athenaszczecin

Element architektoniczy pałacu w Koszewku © athenaszczecin

Ekipa na schodach pałacu w Koszewku © athenaszczecin

Za Okunicą odbiliśmy w prawo na Ryszewo i w końcu poczuliśmy wiatr na plecach. Ponieważ zaczęło robić się trochę późno zdecydowaliśmy się zmienić nieco planowaną trasę i zrezygnować z odcinka MTB na rzecz odcinka szosowego, starą drogą S3. Tym sposobem, dosyć szybko wylądowaliśmy w Starym Czarnowie, gdzie do grupy dołączył Robert/Sakwiarz.

Czekamy na Roberta © athenaszczecin

W siódemkę ruszyliśmy pod górę do Kołowa. Trochę obawiałem się tego etapu, ale jechało mi się bardzo dobrze, jak to mówią: "noga mi podawała". W Dobropolu Gryfińskim zrobiłem ostatnie zdjęcie, na którym uwieczniłem to co zostało po starym zegarze kościelnym.

Zniszczony zegar © athenaszczecin

W Kołowie pożegnaliśmy się z Arkiem i ruszyliśmy w dół do Podjuch. Prędkości były na tyle duże, że w pewnym momencie zgubiliśmy dwóch Robertów. Do ponownego scalenia ekipy doszło dopiero na Autostradzie Poznańskiej w pobliżu Dziewoklicza.
To scalenie nie trwało jednak długo, bo kiedy zatrzymałem się przy zjeździe na Pomorzany byli ze mną tylko Jurek i Paweł/Sargath. Co stało się z resztą można dowiedzieć się z relacji Pawła/Misiacza.
Tutaj pożegnałem się z chłopakami i bez przygód dotarłem do domku.

W tym miejscu chciałbym podziękować chłopakom za super wycieczkę, wycieczkowe tempo ;) i przemiłe towarzystwo. Jestem pewien, że jeszcze spotkamy się na trasie :)
Kategoria Wycieczka, z BS

w czasie 04:24 h
czyli średnio 20.61 km/h
========================

Szlakiem Taty i Ścieżkami Dzików

Sobota, 19 lutego 2011 · dodano: 19.02.2011 | Komentarze 9

Ponieważ Athena była dzisiaj niedysponowana, postanowiłem ruszyć samotnie w teren i odwiedzić dawno niewidziane miejsca. Na warsztat poszły nieco zmodyfikowane dwa czerwone szlaki:

Szlak im. Stefana "Taty" Kaczmarka
Szlak "Ścieżkami Dzików

W4NE

Dęby poświęcone rodzinie Kaczmarków, pionierów turystyki w naszym regionie:

Trzy Dęby: Tata, Mama i Syn © athenaszczecin

Tradycyjnie musiałem odwiedzić urokliwy akwen wodny w pobliżu wsi Żółtew:

Zamarznięte bagienko © athenaszczecin

Takie niezwykłe formacje lodowe wypatrzyłem pod zniszczonym mostkiem na nieoznakowanym szlaku ze Sławoszewa do Węgornika:

Śmieszne sopelki © athenaszczecin

Ten widok w pobliżu Węgornika spowodował, że zatrzymałem się na dłuższą sesję fotograficzną:

Brzózki na lodzie © athenaszczecin

Zielona gałązka © athenaszczecin

Zabawa w trybie makro © athenaszczecin

W końcu dotarłem nad Zalew Szczeciński. Takiego jeszcze go tutaj nie widziałem. Cały, jak okiem sięgnąć, pokryty lodem (te białe pasma to nie fale):

Widok na Zalew Szczeciński © athenaszczecin

A to główny punkt widokowy na klifie w pobliżu Trzebieży. Planowałem zatrzymać się tu na dłużej, ale lodowaty wiatr od wody (a właściwie lodu) skutecznie mnie od tego odwiódł:

Klif nad zalewem © athenaszczecin

Klif nad zalewem z drugiej strony © athenaszczecin

Ruszyłem w drogę powrotną i nie planowałem wyjmować już aparatu z plecaka, ale ten widok trochę mnie zaskoczył i musiałem go uwiecznić. Jeszcze w zeszłym roku był tu mały wąwóz, którego pokonanie na rowerze było sprawdzianem dla niejednego rowerzysty: